Foutmeldingen

Foutmeldingen

Er is een fout opgetreden probeer het na 10 minuten nog eens.

Er is sprake van een time-out.

Advies:

Foutmelding ".... systeembeheerder"

Er is een onverwachte fout opgetreden.
Zo'n fout kan verschillende oorzaken hebben:

  • De cache van uw browser. Vaak volstaat het verversen van de browser via F5 Leeg de cache van uw browser en probeer opnieuw.

  • De rechten van de gebruiker.
    Zijn er recentelijk wijzigingen doorgevoerd door de lokaal beheerder in uw rechten?

  • Een fout in de programmatuur.
    Met het probleem via het contactformulier.

Foutmelding in sjabloon

Incidenteel treden foutmeldigen op in hetwerken met sjablonen die worden veroorzaakt door het gebruik van 'oude' sjablonen.
Bij uitbreidingen aan de sjablonen kunnen soms bepaalde instellingen in het ongerede raken.

In dit geval kunt u het beste een nieuw, vervangend sjabloon aanmaken en deze gebruiken.

Geen termijn voor incasso

  • Als fondstype eenmalig vast is en het bedrag staat op € 0,00 dan worden er geen acceptgiro’s gemaakt.
    Verwijder, het verzameldocument en de deelnemers, vul het bedrag in en probeer het nog eens.
  • Een andere optie is dat de standaard betaalwijze in het fonds niet op acceptgiro staat, waardoor de bestelling een resultaat van nul geeft.
  • Let ook op het minimum bedrag in het blokje financiële gegevens van het fonds.

No constructor

Dit is een probleem dat zich incidenteel voordoet en moeilijk is te reproduceren.

Onze leverancier is inmiddels op de hoogte gesteld en op zoek naar een oplossing, maar de verwachting is dat dit nog even zal duren.

Het lijkt zich het meest voor te doen bij gebruik van de browser Google chrome.
Heeft u er dus last van dan kunt u het beste tijdelijk Firefox gebruiken.

Onbekende fout in planner

Een opdracht zit in de planner met onbekende fout. Wat kan het zijn?

  1. Check of in het fonds een sortering aangewezen is.
  2. Check of de selectie een resultaat heeft en of dat niet teniet wordt gedaan door blokkeringen in het fonds of al eerder gegenereerde verzameldocumenten. Als het resultaat nul is, loopt het samenvoegen van de pdf vast met onbekende fout.
  3. Check of de standaard betaalwijze in het fonds geen automatische incasso is, terwijl je alleen acceptgiro’s / toezeggingsformulieren laat genereren. Zet standaard betaalwijze op acceptgiro.
  4. Een bepaalde hulproutine in java kan er niet tegen als een variabele te kort is. Check of de gemeente bijv. historische wijken heeft met (te) korte namen als “4” of “10”.
  5. Als het fonds ook de betaalwijze ‘incasso’ heeft, kan LRP zoeken naar sjabloon vooraankondigingen en vastlopen indien niet gevonden. Verwijder betaalwijze incasso of koppel een sjabloon in fondsjaar tabblad Vooraankondigingen.
  6. Als het een herhaalorder betreft, kan het zijn dat bij het verlengen iets fout is gegaan en de plantaak geen fondsjaar heeft. Controleer dat in de planner via de knop ‘Extra info’, onderin de popup. In dat geval: order verwijderen en opnieuw inplannen.
  7. Kijk of een variabele, bijv. ##BetaalwijzigVorigActiejaar##, wordt gevuld met een string die ‘<’ of ‘>’ bevat. De (x)html-parser kan daar niet tegen. De logging moet dan ook een xhtml-fout geven. Applicatiebeheer kan zien in welk blok van het sjabloon de fout zich voordoet.