Het is mogelijk om via LRP de betaalwijze iDEAL aan te bieden aan uw gemeenteleden. Daarmee kunt u het hele proces van aanschrijven (via e-mail) en betalen (via iDEAL) digitaal houden.
Om iDEAL-betalingen te kunnen ontvangen via SKG Collect, heeft u een abonnement op SKG Collect nodig. Daarnaast heeft u een rekening(nummer) bij SKG (Stichting Kerkelijk Geldbeheer) nodig. U kunt gewoon uw gebruikelijke rekening gebruiken om iDEAL-betalingen op te ontvangen.
Zie verder www.skgcollect.nl (de informatie is daar toegespitst op een webwinkel of de eigen website van een gemeente, maar geldt ook voor Kerkbalanstoezeggingen in combinatie met iDEAL en LRP).
Aanmelden kan via www.skgcollect.nl, waarna contact wordt opgenomen. De SKG kan u ook informeren over de kosten.
Ontvangsten die via iDEAL binnenkomen, worden als totaalbedrag op de afschriften vermeld. Daarnaast ontvangt LRP automatisch bestanden met specificaties van SKG, waardoor ontvangsten automatisch individueel bij uw gemeenteleden kunnen worden geboekt.
Voor de inrichting in LRP kunt u contact opnemen met de LRP-helpdesk.
In het kort zijn de volgende stappen nodig:
Wanneer u de werkzaamheden rond de actie Kerkbalans (of andere acties) uitbesteedt aan de LRP-helpdesk, is ook afstemming nodig rond de iDeal-procedure.
De regel bij e-mails is de LRP-helpdesk de e-mails (de e-mails met een link naar iDEAL, waarin mensen worden uitgenodigd hun betaling te doen) alleen voor u aanmaakt / klaar zet, maar niet voor u verzendt.
Het daadwerkelijk verzenden ervan is de verantwoordelijkheid van de bijdragenadministrateur. Er zijn verder geen kosten aan verbonden.