Nieuwsbrief juni 2021 nummer 27

Nieuwsbrief juni 2021 nummer 27

Vernieuwing bijdragenadministratie

In de week van 12 juli vindt er een grote update van LRP plaats met als belangrijkste inhoud de vernieuwing van de Bijdragenadministratie (BA). In deze update is vooral de gebruiksvriendelijkheid van de BA sterk verbeterd. Bij de aanpassingen die zijn doorgevoerd hebben wij gebruik gemaakt van de vragen en ideeën die wij de afgelopen jaren van u, onze gebruikers, hebben ontvangen. Ook hebben wij hulp gekregen van externe professionals en heeft een gemêleerde groep gebruikers ons geholpen om de aanpassingen te testen en te beoordelen.

De hoofdpunten van de vernieuwing van de BA zijn:

  • een herontwerp van de schermen van fonds en actiejaar;
  • gebruik van wizards voor werkprocessen als het maken van een fonds, van een mailing (op papier en digitaal), van betaalverzoeken, herinneringen en voor het overzetten van toezeggingen naar een volgend jaar;
  • mogelijkheid voor het maken van digitale herinneringen voor alle fondstypen.
  • meer inzicht in de bezorging van de vanuit LRP verzonden e-mails.

Uitgebreide documentatie over de inhoud van de update is via deze link beschikbaar onder het kopje Bijdragenadministratie 2.0.

Facturatie LRP orders

We zijn vorige week begonnen met het factureren van de orders van het eerste half jaar. Door problemen met de software hebben we de facturatie van vorig jaar pas in het eerste kwartaal kunnen uitvoeren en daarna hebben we eerst alles nogmaals goed doorgetest. Het facturatieproces is nu helemaal op orde en we kunnen nu, nadat we de achterstand hebben weggewerkt, de orders weer direct na uitvoering factureren.

Vertrek van collega’s

Donna Galenkamp heeft besloten onze organisatie te verlaten en een functie te aanvaarden als scrum master bij een IT organisatie. We vinden het heel jammer dat Donna weggaat. Zoals eerder aangegeven gaat Kees Hommersom eind augustus met vervroegd pensioen. Voorlopig hebben we de opengevallen plaats ingevuld op tijdelijke basis maar we hopen u binnenkort een nieuwe medewerker LRP te kunnen voorstellen. We wensen Donna veel succes en plezier in haar nieuwe functie.

Marian de Goeijer is per 1 mei met vervroegd pensioen gegaan. Ze heeft ruim 45 jaar gewerkt bij de Dienstenorganisatie en haar voorgangers. We zijn Marian heel dankbaar voor haar jarenlange inzet en zullen haar als persoon, maar ook haar kennis en ervaring missen. We hopen dat ze met volle teugen gaat genieten van haar pensioen.

Bereikbaarheid LRP-team

De LRP helpdesk en orderadministratie zijn sinds 1 juni onderdeel van het Contactcentrum van de Dienstenorganisatie. Het Contactcentrum handelt alle binnenkomende vragen af. Het team wordt binnenkort uitgebreid met twee nieuwe collega’s die we in een volgende nieuwsbrief aan u voorstellen.

Nieuwsbrief maart 2021 nummer 26 Nieuwsbrief oktober 2021 nummer 28