Nieuwsbrief maart 2021 nummer 26

Nieuwsbrief maart 2021 nummer 26

Afronding uitrol LRP Inlog-app

Sinds 1 mei van vorig jaar kunnen alle LRP-gebruikers overstappen op de LRP Inlog-app. Deze app is het alternatief voor het fysieke sleuteltje en dient alleen om in te loggen op LRP. Inmiddels is ca. 75% van alle LRP-gebruikers omgewisseld naar deze Inlog-app. Afgelopen week ontvingen de LRP-gebruikers die hebben aangegeven later op de Inlog-app te willen overstappen, persoonlijk het verzoek om dit op korte termijn te doen.

Aktie kerkbalans 2021

Als in uw gemeente het toegezegde bedrag daalde en het aantal toezeggers ook, dan kunt u overwegen om de gemeenteleden die nog niets toezegden nogmaals te benaderen. Liet u de kerkbalans mailing door het LRP-team uitvoeren, dan kunt u een en ander door onze orderadministratie laten uitvoeren.
Heeft u de actie kerkbalans in eigen beheer, dan kunt u in het actiejaar 2021 onder tabblad Selectie (via Met brief zonder toezegging resp. Met e-mail zonder toezeggingen) de herinneringsactie uitvoeren. Zie de handleiding.

Vernieuwing bijdragenadministratie

Komend half jaar zullen wij ons concentreren op de Bijdragenadministratie. Het doel is om vooral de gebruiksvriendelijkheid sterk te verbeteren. Dat willen we doen door de schermen van het fonds en actiejaar grondig aan te passen en door de inzet van wizards voor de wat complexere werkprocessen als het maken van een mailing en het overzetten van toezeggingen naar een volgend jaar.
Functies die niet of nauwelijks gebruikt worden en daardoor de bijdragenadministratie nodeloos ingewikkeld maken (bv. het gebroken boekjaar en de procentuele verhoging van de toezegging van het voorgaande jaar) zijn de afgelopen periode al verwijderd. Bij de patch van eind maart verdwijnen ook de (SEPA) vooraankondigingen uit het fonds. U kunt vooraankondigingen van automatische incasso’s waar nodig aanmaken via de selecties.
Om tot deze vernieuwingen te komen maken wij gebruik van de vragen en ideeën die wij afgelopen jaren van onze gebruikers hebben gekregen, hulp van externe professionals en zullen wij een gemêleerde groep gebruikers benaderen om wijzigingen te testen en te beoordelen.
Uiteraard zijn wij tijdens de verbeteringen van de bijdragenadministratie ook altijd bezig met andere zaken zoals beveiliging en incidenten die zich voordoen.

Bedankt van LRP-orderdesk

Dit jaar waren er een aantal vernieuwingen binnen LRP, met name de komst van het nieuwe bestelformulier in LRP. Desondanks zijn de meeste bestellingen binnengekomen via LRP.
Wij willen u als LRP-orderteam bedanken voor uw inzet, flexibiliteit en uw inspanning.
Het insturen van de bestellingen via dit nieuwe LRP-bestelformulier, heeft er voor gezorgd dat actie Kerkbalans 2021 over het algemeen soepel is verlopen. We hopen u ook de komende tijd weer goed van dienst te kunnen zijn.
Mocht u in de toekomst ook gebruik willen maken van bestellen via LRP maar heeft u geen toegang tot LRP? Dan kunt u wellicht contact opnemen met iemand binnen uw gemeente die de order voor u kan plaatsen. Het bestellen via LRP heeft als voordeel dat alle gegevens die u nodig heeft rechtstreek uit de administratie van uw gemeente in LRP worden opgevraagd. Ook krijgt u aan het einde van de geplaatste bestelling direct een kostenoverzicht. Als u niet via LRP kan bestellen dan kunt u contact opnemen met onze helpdesk.

Wisseling van de wacht

Kees Hommersom was als Product Owner* sinds 2016 voor LRP werkzaam. Mede door zijn inzet heeft de vernieuwing van LRP vorm gekregen. Per augustus 2021 gaat Kees met vervroegd pensioen. Per 1 oktober vorig jaar is Donna Galenkamp als product owner LRP in dienst getreden en heeft inmiddels de meeste taken overgenomen. Vanaf 1 april zal Donna het stokje van Kees volledig overnemen qua werkzaamheden en is Kees tot eind augustus nog beschikbaar voor ondersteuning en advies. We wensen haar daarin veel succes en plezier!

*Product Owner = product eigenaar van een systeem, in dit geval LRP. De Product Owner heeft de belangrijke taak om alle werkzaamheden, die aan dit product moeten gebeuren te prioriteren.

Inschrijvingsnummer Kamer van Koophandel in LRP

De komende jaren gaat de overheid steeds meer digitaal communiceren, ook met kerken. Hiervoor is E-herkenning nodig. Om E-herkenning te kunnen aanvragen moet een gemeente / diaconie in het handelsregister van de Kamer van Koophandel (KvK) worden ingeschreven.
Het LRP-team heeft deze aanmelding verzorgd voor de gemeenten en diaconieën die een KvK bezoekadres in LRP hebben ingevuld. De van de KvK ontvangen inschrijvingsnummers zijn inmiddels in LRP opgenomen. U vindt deze nummers hier in het gemeentedossier.

(Geen) Basistrainingen in Corona-tijd

Om de veiligheid van de (aspirant) LRP-gebruikers én van onze vrijwillige trainers te waarborgen zullen in ieder geval tot eind juni geen trainingen in Utrecht worden gegeven.
Onze vraag is om nieuwe gebruikers zoveel mogelijk in de gemeente zelf vertrouwd te maken met LRP. De vernieuwde online handleidingen en de website van lrp-netwerk kunnen daarbij goede diensten bewijzen!
Lukt het u niet (helemaal), stuur dan een e-mail naar de helpdesk met daarin uw contactgegevens en de specifieke onderdelen waarop u verdere instructie wilt. Wij zoeken met u naar een passende oplossing.

Bereikbaarheid LRP-team

De medewerkers werken in deze Corona-tijd vanuit huis. U kunt onze helpdesk per telefoon, contactformulier of via e-mail bereiken.

Nieuwsbrief februari 2021 nummer 25 Nieuwsbrief juni 2021 nummer 27