Nieuwsbrief september 2020 nummer 22

Nieuwsbrief september 2020 nummer 22

Update naar Mendix 8

Op 14 september a.s. wordt een update uitgevoerd van het Mendix-platform, de programmatuur waarin LRP is ontwikkeld.
Met deze update wordt de opmaak van de LRP-schermen in overeenstemming gebracht met de lay-out van de pastorale versie, de selecties en de sjablonen. Om de overzichtelijkheid te bevorderen zijn op sommige schermen (bv. het geregistreerdedossier, het fondsjaar en het gemeentedossier) de gegevens op een logischer manier gerangschikt.
De online handleidingen zullen in de komende periode van schermafbeeldingen-nieuwe-stijl worden voorzien. Een grote update als deze brengt altijd enig risico met zich mee. Er is daarom grondig getest. Mocht u desondanks nog tegen een fout aanlopen, dan graag een berichtje.

Nieuwe bestelfunctie!

Als lokaal beheerder, ledenadministrateur en bijdragenadministrateur kunt u bestellingen voor onze orderadministratie vanaf 14 september a.s. direct in LRP plaatsen (menu Extra > Bestellingen).
De relevante bestelinformatie wordt direct getoond vanuit het fonds waar de bestelling betrekking op heeft. Wijzigingen daarop kunt u zelf aanbrengen en de voortgang van de behandeling van uw opdracht kunt u volgen in LRP.
Helpinformatie vindt u in de online handleiding. U kunt deze nieuwe functie meteen gebruiken voor de Actie Kerkbalans en/of de Eindejaarscollecte, als u deze wilt laten uitvoeren door het LRP-team.

Rond 17 september a.s. ontvangt uw gemeente van kerkbalans.nl (voor de actie kerkbalans) en van het LRP-team (voor de eindejaarscollecte) een e-mail of brief hierover. Om alle bestellingen goed te kunnen verwerken is een tijdige ontvangst van uw opdracht belangrijk.
Daarom het verzoek om uw bestelling voor de Actie Kerkbalans uiterlijk op 15 oktober a.s. en voor de Eindejaarscollecte vóór 31 oktober a.s. te doen.

Wijzigingen / update LRP

Een overzicht van de aanpassingen die met de update van 14 september 2020 in productie zijn genomen, leest u op LRP-netwerk.

Einde oude sjablonen

Zoals via de nieuwsbrief en per e-mail aangekondigd zijn per 14 september a.s. alleen nog nieuwe sjablonen beschikbaar in LRP. Alle informatie over het gebruik daarvan vindt u in de online handleiding.

(Geen) basistrainingen in Corona-tijd

Om de veiligheid van de (aspirant) LRP-gebruikers én van onze vrijwillige trainers te waarborgen zullen in ieder geval tot eind september geen trainingen in Utrecht worden gegeven.
Onze vraag is om nieuwe gebruikers zoveel mogelijk in de gemeente zelf vertrouwd te maken met LRP.
De vernieuwde online handleidingen en de website van lrp-netwerk kunnen daarbij goede diensten bewijzen!
Lukt het u niet (helemaal), stuur dan een e-mail naar de helpdesk met daarin uw contactgegevens en de specifieke onderdelen waarop u verdere instructie wilt. Wij zoeken met u naar een passende oplossing.

Bereikbaarheid helpdesk en orderdesk

U kunt in de periode dat de beperkende maatregelen gelden uw vraag of probleem op verschillende manieren aan de helpdesk voorleggen.
Voor adresseer-opdrachten of vragen daarover zijn de order-collega’s bereikbaar. Ook kunt u gebruik maken van het digitale bestelformulier.

Nieuwsbrief juli 2020 nummer 21 Nieuwsbrief november 2020 nummer 23