Geen incasso gegenereerd

May 27, 2024 Redacteur Bijdragen 3 minuten, 21 seconden

Geen incasso's of betalingsuitnodigingen of e-mails of overige gegenereerd.

Als bijdragenadministrateur genereert u maandelijks betaalverzoeken.

  • Zodra de plantaak is afgerond, gaat u terug naar het fonds.
  • Is de plantaak afgebroken, neem dan kennis van de informatie onder het kopje Uitval, of in de foutmelding van de plantaak.

Bij de betaalverzoeken ziet u de regel die is aangemaakt door uw actie.
U ziet ook direct (indien geselecteerd om aan te maken):

  • de incasso's

  • de e-mails die zijn gegenereerd maar nog niet

  • de uitnodigingsbrieven

  • de betaalwijze overig

  • eventuele uitval

  • onder de knop Download

    • het incassobestand dat u moet aanleveren bij uw bank
    • de pdf-bestanden van de brieven om te printen

Worden bestanden altijd gegenereerd?

Nee, er worden niet altijd bestanden/e-mails aangemaakt (ervan uit gaande dat u bij het genereren brieven en e-mails hebt aangevinkt).
U ziet dan de melding: 'Er zijn geen termijnen bij een toezegging die in aanmerking komen voor het genereren van een incasso'

'Er zijn geen termijnen bij een toezegging die in aanmerking komen voor het genereren van een incasso. Mogelijke oorzaken: termijn reeds geïncasseerd; termijn reeds ontvangen; te ontvangen bedrag kleiner dan € ' + formatDecimal($Fonds/MinimumbedragIncassAccept, '#0,00')

Bestanden worden aangemaakt op basis van toezeggingen.
Zijn er in de betreffende maand geen toezeggingen voor een bepaalde betaalwijze, dan worden hiervoor geen bestand/brieven/e-mails aangemaakt.
Ook kan het zijn dat voor de betreffende maand voor de betreffende betaalwijze al uitnodigingen zijn gemaakt.

Let op het Minimum bedrag zoals vastgelegd in het fonds!
Voor termijnen (met betaalwijze incasso/betalingsuitnodiging) met een termijnbedrag dat lager is dan het minimum bedrag incasso/betalingsuitnodiging worden ook geen bestanden aangemaakt!

Kan ik de toezeggingen controleren?

Ja, u kunt eenvoudig controleren waarom voor een bepaalde maand niets is gegenereerd.

Kies in het fonds/actiejaar menu Overig > Overig en vervolgens Export de deelnemers .
De csv-export geeft u de detailinformatie van het actiejaar.
Door te filteren op betaalwijze en betaalmaand, kunt u controleren waarom LRP geen output heeft aangemaakt.

Was deze pagina behulpzaam?

Zie ook de handleiding bijdrageadministratie, hoofdstuk Incasso’s, betalingsuitnodigingen en e-mails