Geen incasso gegenereerd
Geen incasso's of betalingsuitnodigingen of e-mails of overige gegenereerd.
Als bijdragenadministrateur genereert u maandelijks automatische incasso's en/of betalingsuitnodigingen en/of SKG/iDEAL e-mails en/of overige ontvangsten.
Tijdens dit genereren worden de bijbehorende bestanden en e-mails aangemaakt en de te verwachten ontvangsten in LRP gegenereerd.
- Zodra de plantaak is afgerond, gaat u terug naar het fonds.
- Is de plantaak afgebroken, volg dan de instructies in de foutmelding.
In het tabblad Verzameldocumenten ziet u de regel die is aangemaakt door uw actie.
U ziet dan direct:
- of u de e-mails heeft verzonden Ja/Nee,
- voor welke betaalwijze/maand u heeft gegenereerd
- en de beknopte log meldingen.
Via dubbelklikken op de regel opent u de detailinformatie.
In het tabblad gegenereerde bestanden treft u de bestanden en e-mails aan die u nodig heeft voor verdere verwerking.
- het incassobestand dat u moet aanleveren bij uw bank
- de pdf-bestanden om te printen
- de e-mails die zijn gegenereerd maar nog niet zijn verzonden.
De uitsplitsing van de bestanden is opgenomen in de tabbladen:
- Bijbehorende incasso's
- Bijbehorende betalingsuitnodigingen
- SKG/iDEAL e-mails
- Overig.
In elk tabblad ziet u de aangemaakte verwachte ontvangsten per geregistreerde en de totaalbedragen.
Worden bestanden altijd gegenereerd?
Nee, er worden niet altijd bestanden/e-mails aangemaakt.
U ziet dan de melding: 'Er zijn geen termijnen bij een toezegging die in aanmerking komen voor het genereren van een incasso'
Bestanden worden aangemaakt op basis van toezeggingen.
Zijn er in de betreffende maand geen toezeggingen voor een bepaalde betaalwijze, dan worden hiervoor geen bestand/e-mails aangemaakt.
Let op het Minimum bedrag zoals vastgelegd in het fonds!
Voor termijnen (met betaalwijze incasso/betalingsuitnodiging) met een termijnbedrag dat lager is dan het minimum bedrag incasso/betalingsuitnodiging worden ook geen bestanden aangemaakt!
Kan ik de toezeggingen controleren?
Ja, u kunt eenvoudig controleren waarom voor een bepaalde maand niets is gegenereerd.
Open in het actiejaar het tabblad Export en klik op de knop Genereer csv export.
De csv export geeft u de detailinformatie van het actiejaar.
- Door te filteren op betaalwijze en betaalmaand, kunt u controleren waarom er geen bestand is aangemaakt.
Zie ook de handleiding bijdrageadministratie, hoofdstuk Incasso’s, betalingsuitnodigingen en e-mails