Sleutel

Ik moet mijn sleutel synchroniseren.

Incidenteel toont LRP de melding 'U dient uw sleutel te synchroniseren'; in de meeste gevallen is een onjuist wachtwoord of een verkeerde sleutel oorzaak van deze melding.
Zie de handleiding LRP hoe uw sleutel te synchroniseren en waar u extra op moet letten.

Het kan gebeuren dat u na het synchroniseren nog steeds niet kunt inloggen.
Lees in de de kennisbank dit artikel met meer informatie en zaken die u kunt doen alvorens de helpdesk te benaderen.

Omwisseling sleutel naar digitale sleutel voor Pastoraal werker

Het kan zijn dat u als Pastoraal werkende (PW) geen uitnodiging krijgt om over te stappen op de LRP login-app terwijl uw gemeente wel aan de beurt is (geweest).

Ook als Pastoraal werkende dient te allen tijde in LRP in te loggen via lrp.pkn.nl.

Nieuwe licentie testen

U heeft een nieuwe licentie gekoppeld aan een pastoraalmedewerker en wilt deze testen.

Na het koppelen van een pastoraalmedewerker moeten de autorisaties worden opgebouwd.
Dit proces kan in sommige situatie een uurtje duren.
Als u dus vastloopt dan is het goed om even te wachten.

Installatie LRP-inlog-app

Een complete beschrijving van de installatie van de LRP Inlog-app vindt u hier.

Kosten inlog-app

De overgang op de LRP Inlog-app levert voor de dienstenorganisatie geen kostenbesparing op.
Aanschaffen en uitleveren van nieuwe (fysieke) sleutels zou een verhoging van de tarieven veroorzaken.
Door de lancering van de LRP inlog-app is een tariefsverhoging voorkomen.

Per ongeluk optie 'geen smartphone' geselecteerd

Het kan zijn dat u per ongeluk de optie 'geen smartphone' geselecteerd, terwijl u wel een smartphone heeft.
Als u toch de LRP inlog-app wilt gaan gebruiken, kunt u na het inloggen met de sleutel uw browser regel aanpassen naar dit adres https://lrp.pkn.nl/link/sleutel
Vervolgens kunt u de instructies volgen.

Nieuwe Lokaalbeheerder

Moet er voor uw gemeente een nieuwe lokaalbeheerder worden gekoppeld, dan zijn er diverse mogelijkheden.

  1. U heeft nog een fysieke of digitale licentie beschikbaar.
    De huidige lokaalbeheerder koppelt dan een vrije sleutel/licentie aan de nieuwe lokaalbeheerder.
    Vervolgens kan de nieuwe lokaalbeheerder de oude lokaalbeheerder verwijderen.
    Hierna kan deze sleutel/licentie aan een nieuwe gebruiker worden uitgegeven.

  2. U heeft geen fysieke of digitale licentie beschikbaar.
    De huidige lokaalbeheerder stuurt een mail naar de helpdesk met het verzoek om zijn sleutel/licentie naar een andere gebruiker om te zetten.
    Geef daarbij duidelijk aan: sleutel-/licentienummer en welke geregistreerde (geregistreerdenummer!!).
    Vervolgens kan de nieuwe lokaalbeheerder de oude lokaalbeheerder verwijderen.
    Hierna kan deze sleutel/licentie aan een nieuwe gebruiker worden uitgegeven.

Ik zie een sleutel/licentie van mijn gemeente niet meer in de lijst (sleutel/licentie kwijt)

U kunt dit niet zelf oplossen, neem contact op met de helpdesk met de volgende informatie:

  • uw gemeentenummer
  • het sleutelnummer

Zie ook de handleiding lokaal beheerder

Sleutel of licentie

Wat is het verschil tussen een sleutel en licentie?

Tot begin van 2019 kende LRP alleen ‘fysieke sleutels’.
De komst van de LRP Inlog-app maakt deze sleutels op den duur overbodig.
Ter voorkoming van verwarring wordt in het vervolg niet meer over sleutels maar over licenties gesproken.
Een licentie geeft aan één gebruiker het recht om LRP te gebruiken.
Per (wijk)gemeente is er recht op 5 gratis licenties.
Naast deze gratis licenties heeft elke gemeente de mogelijkheid om er licenties bij te kopen (€ 60,- per licenties voor een periode van 4 jaar).