Als lokaalbeheerder kunt u sleutels die niet gekoppeld zijn aan een gebruiker omzetten/omwisselen naar een digitale sleutel.
Zijn er geen bezoekverslagen of persoonlijke notities dan kunt u eventueel ook de gebruiker verwijderen.
Ga vervolgens naar gebruikers-
Vervolgens kunt u de licenties uitgeven aan de nieuwe gebruikers.
Incidenteel toont LRP de melding 'U dient uw sleutel te synchroniseren'.
In bijna alle gevallen is een onjuist wachtwoord of een verkeerde sleutel/licentie oorzaak van deze melding. Met name gebeurt dit als u verschillende rollen heeft of over meerdere sleutels/licenties beschikt.
Controleer daarom eerst of u de juiste combinatie van gebruikersnaam, wachtwoord en (juiste!) sleutel (licentie) gebruikt.
Zie de handleiding LRP hoe uw sleutel te synchroniseren en waar u extra op moet letten.
Het kan gebeuren dat u na het synchroniseren nog steeds niet kunt inloggen.
Lees in de de
kennisbank
dit
artikel
met meer informatie en zaken die u kunt doen alvorens de helpdesk te benaderen.
Het kan zijn dat u als Pastoraal werkende (PW) geen uitnodiging krijgt om over te stappen op de LRP login-app terwijl uw gemeente wel aan de beurt is (geweest).
Om uitgenodigd te worden voor het omwisselen dient u (overigens altijd) in LRP in te loggen via
lrp.pkn.nl
.
U heeft een nieuwe licentie gekoppeld aan een pastoraalmedewerker en wilt deze testen.
Na het koppelen van een pastoraalmedewerker moet er informatie tussen de PW-app en LRP uitgewisseld worden.
Dit uitwisselen kan in sommige situatie enige tijd duren (max. 1 uur).
Als u dus vastloopt dan is het goed om even te wachten.
Een complete beschrijving van de installatie van de LRP Inlog-app vindt u hier.
De inlog-app is alleen beschikbaar voor IOS en Android en niet voor andere systemen.
Voor gebruikers die niet de beschikking hebben over een iPhone of Android telefoon blijft de fysieke inlogsleutel beschikbaar.
De LRP inlog-app is gratis voor de gebruiker.
Het kan zijn dat u per ongeluk de optie 'geen smartphone' geselecteerd, terwijl u wel een smartphone heeft.
Als u toch de LRP inlog-app wilt gaan gebruiken, zie de
handleiding
Moet er voor uw gemeente een nieuwe lokaalbeheerder worden gekoppeld, dan zijn er diverse mogelijkheden.
U heeft nog een fysieke of digitale licentie beschikbaar.
De huidige lokaalbeheerder koppelt dan een vrije sleutel/licentie aan de nieuwe lokaalbeheerder.
Vervolgens kan de nieuwe lokaalbeheerder de oude lokaalbeheerder verwijderen.
Hierna kan deze sleutel/licentie aan een nieuwe gebruiker worden uitgegeven.
U heeft geen fysieke of digitale licentie beschikbaar.
De huidige lokaalbeheerder stuurt een mail naar de helpdesk met het verzoek om zijn sleutel/licentie naar een andere gebruiker om te zetten.
Geef daarbij duidelijk aan: sleutel-/licentienummer en welke geregistreerde (geregistreerdenummer!!).
Vervolgens kan de nieuwe lokaalbeheerder de oude lokaalbeheerder verwijderen.
Hierna kan deze sleutel/licentie aan een nieuwe gebruiker worden uitgegeven.
U kunt dit niet zelf oplossen, neem contact op met de helpdesk met de volgende informatie:
Zie ook de handleiding lokaal beheerder
Wat is het verschil tussen een sleutel en licentie? Zie hier
Ik ben overgestapt naar de LRP inlog-app en wil mijn fysieke sleutel inleveren? Zie hier
Als u van overbodige licenties/sleutels af wil, dan kunt u deze zelf opzeggen