Lokaal beheerder

De kerkenraad stelt de lokaal beheerder aan en is eindverantwoordelijk voor het beheer en het gebruik van het ledenregistratiesysteem in de gemeente.

Lokaal beheerder is een belangrijke functie: u bent als lokaal beheerder het eerste aanspreekpunt in uw gemeente over het gebruik van LRP.

Als LB hoeft u geen dagelijkse werkzaamheden uit te voeren, maar u bent de ’opzichter’ van het systeem. Sommige taken voert u éénmalig of incidenteel uit zoals: Het maken van gebiedsindelingen, het aanmaken en beheren van de bankrekeningen, het aanmaken van fondsen en abonnementen en deze in beheer geven bij bijvoorbeeld de bijdragenadministrateur of het aanpassen van brieven en standaarddocumenten van de gemeente.

Verder beheert u de authenticatiesleutels die nodig zijn om in te loggen in LRP, en zorgt u ervoor dat de juiste persoon aan de juiste authenticatiesleutel wordt gekoppeld.

Deze sleutels zijn persoonsgebonden, dus wanneer een sleutel van de ene gebruiker naar de andere overgaat, is het nodig om de oude gebruiker te verwijderen en zijn of haar opvolger als nieuwe op te voeren.

De persoonlijke notities van de oude gebruiker worden bij deze actie onherroepelijk verwijderd.

U houdt het overzicht wie er binnen de gemeente gebruik maakt van LRP en of iemand ledenadministrateur, bijdragenadministrateur of pastoraal medewerker is.

Meer informatie over de functie Lokaal beheerder kunt u vinden in de handleiding Lokaal beheerder.